Produktion

Kvalitet, kundetilfredshed samt produktivitet er de store faktorer, når en produktionsvirksomhed skal overleve i dagligdagen med de krav såvel leverandører som kunder stiller til de produktionsvirksomheder som GDPR- Regler.dk samarbejder med.

Gennem flere år har større danske banker og datacentraler været faste kunder i GDPR-Regler.dk. Kunderne har fået en eksklusiv rådgivning og implementeret forretningsgange, som har været med til at sikre solide processer til overholdelse af GDPR-reglerne.

Tidligere har René Nørbjerg arbejdet 10 år i banksektoren, hvor han har haft ansvar for at skabe effektive løsninger inden for compliance med den danske og internationale lovgivning. Inden GDPR-forordningen blev vedtaget af EU i 2016 med en fælles standard for alle lande, optimerede René Nørbjerg flere storbankers forretningsgange, etablerede processer og kontroller, så de automatisk levede op til reglerne i den nye forordning. Dermed kunne de komplekse processer let forklares ved en revisionsgennemgang. Derudover havde René Nørbjerg et stort ansvar for udførelsen af de løbende kontroller og den målrettede læring ved kontrollerne. Det var med til at skabe en bedre bundlinje for bankerne – både på tid og økonomi.

Herunder kan du læse eksempler på opgaver, som René Nørbjerg har løst for større danske banker og datacentraler inden for en periode af 3-9 måneder.

Case 1

Opbevaring af børns persondate samt forældre samtykke

En kunde fremstiller forskellige typer af tøj samt andet udstyr til børn i alderen fra spædbørn og op til børnene bliver 14 år, herunder sutteflasker, babytøj, sko, støvler osv.

Denne opgave er løst i samarbejde, hvor site visit besøg samt online møder med de forskellige afdelinger i virksomheder har været den rette løsning, så alle interessenterne i virksomheden har kunne bidrage med afdækning af flowet fra en varer produceres, sælges pakkes samt sendes til den enkelte kunde, således at den rette risikovurdering kunne udarbejdes udfra de forskellige leverandørers IT-system og opbevaring samt anvendelse af de indsamlede persondata, til sikkerhed for opbevaring af kundens persondata.  

Varerne leveres over det meste af verdenen, såvel til privatkunder, der har anvendt virksomhedens webshop, som via retailere, der får leveret større kolli af de forskellige varer, som er en del af sortimentet.

Specielt ved webshoppen er det yderst vigtigt at der er styr på hvor børnene persondata opbevares samt at forældrene har givet samtykke til, at børnenes persondata må opbevares. Dette stiller ligeledes krav til, at der er en klar privatlivspolitik samt cookies politik på virksomhedens hjemmeside, således at forældrene kan finde de ønskede oplysninger på en nem måde. Der er ligeledes etableret nyhedsbrevs modul på hjemmesiden, hvor forældrene kan tilmelde sig et generelt nyhedsbrev fra virksomheden, men det er også muligt for den enkelte der har tilmeldt sig et nyhedsbrev at tilføje forskellige kategorier, som de gerne vil have informationer om og andre de ikke vil have mere information om. F.eks. når børnene bliver 6 år, så er sutter og sutteflasker ikke længere nødvendige at få informationer om.